0 0 0 0 0

Exkurze na letišti Václava Havla očima našich studentů

Na dvoudenní exkurzi do Prahy, jejímž cílem bylo poznat provoz Letiště Václava Havla, ale také seznámit se s pamětihodnostmi našeho hlavního města, vyrazili studenti druhého ročníku oboru Cestovní ruch spolu se svými učitelkami Annou Faldynovou a Evou Vaňkovou. Jak exkurze probíhala a co všechno žáci viděli a zažili, popsaly studentky Veronika Krakovská a Silvie Husarová, které se spolu se svými spolužáky akce zúčastnily:

Ve dnech 26. a 27. dubna se naše třída CR2 zúčastnila dvoudenní exkurze v Praze. Cílem této exkurze byla prohlídka Letiště Václava Havla a následující den procházka historickou Prahou po Královské cestě. Součástí procházky byla prezentace naší průvodcovské přípravy.

Ve středu v sedm hodin ráno jsme se vydali vlakem z Frýdku-Místku do stanice Ostrava Stodolní, kde jsme nasedli do rychlíku společnosti RJ a vydali se na čtyřhodinovou cestu do Prahy.

Na hlavní nádraží v Praze jsme dorazili kolem poledne, rozdali si potřebné lístky na metro a poté jsme šli na Václavské náměstí, kde jsme měli zhruba hodinu rozchod. Počasí nám ale moc nepřálo, protože bez přestání pršelo. Chvíli před druhou hodinou začala exkurze na letišti. Ujala se nás zkušená paní, která pracuje na letišti na informacích. Naše průvodkyně nám nejprve řekla něco málo z historie pražského letiště a v průběhu celé prohlídky nám sdělovala zajímavé a užitečné informace, ale i ty, které jsme se již učili v předmětu Služby cestovního ruchu. Dokonce jsme byli odbaveni, a to přesně tak, jako bychom se opravdu chystali někam odletět. Když jsme nastoupili do autobusu, abychom si projeli celý venkovní areál, měli jsme možnost vidět odlet i přistání různých letadel, výstup cestujících z letadla apod. Ve vnitřním areálu jsme si prohlédli relaxační zónu, VIP prostory pro cestující 1. třídy a malý útulný hotel pro cestující. Exkurze skončila ve čtyři hodiny a my jsme odjeli do Hotelu Pramen, kde jsme byli ubytovaní. Večer jsme si užili osobního volna v nákupním centru Černý Most.

Druhý den dopoledne, tedy ve čtvrtek, nás čekala procházka po památkách, o kterých jsme si dopředu připravili výklad. Výklad mohl být pro některé náročnější, jelikož samostatný průvodcovský přednes byl pro každého z nás premiérou. Zažívali jsme chvíle trémy a nervozity.

Zbývající čas jsme věnovali procházkám, občerstvení a nákupům. Ve čtyři hodiny nás čekala už jen cesta zpátky do Frýdku-Místku, kam jsme dorazili okolo půl deváté večer.

• Exkurze na letišti Václava Havla očima našich studentů

Vedení školy

PhDr. Mgr. Ing. Lukáš Smutný, MBA, MSc.

Skleník

sekretariat@ssgos.cz
558 630 041-3
Moravskoslezský kraj

Střední škola gastronomie, oděvnictví a služeb, Frýdek-Místek, příspěvková organizace je příspěvkovou organizací zřizovanou Moravskoslezským krajem.